fredag 28 oktober 2022


"Det var sjukt. Jag vet inte hur snabbt en utveckling kan gå. Man tycker att det måste gå från steg ett till steg två till steg tre. Här gick det från steg ett till tjugonio direkt. AIK började med att erbjuda provspel. Jag sa: 'Inte en chans. Vill ni se mig, kom till mina matcher.' Efter en vecka sa de: 'OK, du får ett kontrakt direkt', typ. Jag sa: 'För att vara fjärdeanfallare då eller?' Det sista erbjudandet var: 'Vi möter Enköping i premiären, du kommer att vara med i startelvan.' Jag sa: 'Inte en chans, jag ska utomlands.' Jag vet inte hur många som sa att jag var dum i huvudet för att jag inte skrev på för AIK. Och jag var nog lite sjuk i huvudet, för jag brydde mig inte. Jag tänkte att om jag fattar fel beslut vill jag ändå att det är jag som har fattat beslutet. 

Henok Goitom till Offside, 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar