tisdag 21 februari 2023

Idag för 19 år sedan


 21 februari 2004

 17-årige Brwa Nouri gör sin 21:a och sista match (varav 17 träningskamper) för AIK när Brommapojkarna besegras med 2-0 inför 2620 på Skytteholm. Nouri gör 1-0 på assist från Pa-Modou Kah, som sedan gör det andra målet. Efter den avstängning som följer en nationellt uppmärksammad inkilningsskandal fortsätter Nouri sedan sin karriär i Åtvidaberg, Väsby, Dalkurd och Östersund.

Nouri i Olof Lundhs pod, 2017: "Det var normalt i AIK på den tiden. Jag kommer ihåg när de skulle göra inkilningen på oss 87:or. Jag hade precis kommit till AIK och tyckte att det var sjukt. Jag gick till min tränare och sa att de skulle göra si och de skulle göra så på oss. Han sa ”men sluta, det är ingenting att säga om”. Då tänkte man ”jaha, det är så det ligger till”. Du lär dig på det sättet att det är så det ska vara. Sedan blev all uppståndelse mot oss, och jag är glad att det blev så för AIK förändrades. Det bildades en AIK-stil och det blev ingen mer form av inkilning på samma sätt. Vi fick straffet, vilket vi också förtjänade. Jag fick dagsböter och tvingades gå till en psykolog. Under utredningen, som varade åtta månader, fick jag inte träna eller spela fotbollsmatcher. I den åldern är åtta månader utan fotboll lång tid, att man inte kan gå till träningen efter skolan."
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar