tisdag 18 februari 2020

Nisse Johansson, 2016

"AIK är en klubb med mycket känslor. Mycket dras till sin absoluta spets ofta. När man vinner är man herre på täppan och när man förlorar ska man i stort sett bort. Det finns inget mitt emellan. Och det är härligt. Jag gillar att det är så. Man har klubben i hjärtat och kan påverkas av det. Men det är något som jag absolut inte skulle vilja byta bort."

"Det är faktiskt svårt att förklara varför supportrarna gillar mig. Men jag har varit i klubben länge, vilket gör att många känner mig och vet vad jag står för. Jag har en spelstil som är lätt att gilla i AIK. Jag jobbar hårt och är tuff. Det är något som funnits under många år i AIK. I backlinjen har det ju tidigare funnits spelartyper som Johan Mjällby, Patric Englund, Michael Brundin och Gary Sundgren."

"Alla supportrar gillar väl den typen av spelare. Våra gillar nog också att jag och många andra spelare kommer från Stockholm. Jag är härifrån och har spelat i j-laget med AIK. Det är likadant med Per Karlsson och med flera unga Stockholmskillar i laget. Supportrarna känner koppling till spelarna på ett annat sätt. Sedan finns det ju invärvade spelare som också har en stor plats i många AIK-hjärtan, till exempel Ivan Turina, Iván Óbolo och Daniel Tjernström."


"Det är jättekul att ha en egen ramsa. Mina barn brukar till och med sjunga med i den. Och jag har hört att det är andra supportrar, förutom AIK:are, som gillar den också. Det är en skön melodi som är lätt att hänga på."

Nisse Johansson till Match, 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar